sobota, 8 września 2012

Krowie MLEKO

Ostatnie dwa dni to dni pełnego obijania i zajadania się pysznym ciastem z jagodami, czy kanapkami z masłem orzechowym!   Ale czas wziąć się w garść! Dziś zmotywowana i pełna energii ruszam na podbój miasta i zrobieniu małych zakupów na wyjazd, który szykuje się w poniedziałek, a po powrocie skakanka, rower i wszystko inne co wpadnie w moje ręce.

Dziś chciałam poruszyć pewien temat to znaczy przeglądając różne strony w sieć znalazłam pewien tekst dotyczący jak zacząć się zdrowo odżywiać i ciekawostkę dotyczącą mleka.

Aby nauczyć się zdrowo odżywiać, z pewnością musimy sporo się nauczyć. Nie jest to sztuka prosta, lecz nie jest też i specjalnie trudna. Musimy jednak zwracać uwagę także na to, by jedzenie nam smakowało. Nie ma najmniejszego sensu męczyć się z jedzeniem które nam nie smakuje tylko i wyłącznie po to, by odżywiać się zdrowo. Jeśli będziemy postępować w ten sposób, z pewnością nie wytrzymamy zbyt długo na nowej diecie i możemy powrócić do poprzednich nawyków żywieniowych, a przecież nie o to nam chodzi. Chcemy w końcu na stałe przejść na zdrowy tryb życia i cieszyć się w pełni wszelkimi jego zaletami, zamiast męczyć się z niesmakującym nam jedzeniem. Dlatego jeśli układamy nową dietę, zwróćmy także uwagę na to, by ewentualne niesmakujące nam potrawy zamieniać innymi, o podobnych właściwościach. Unikniemy wtedy sytuacji w której moglibyśmy zacząć traktować jedzenie jak przykrą konieczność, co jest bardzo złym podejściem. Wiele potraw ma podobne właściwości i składniki, smakują nam natomiast różnie. Najważniejsze jest tak naprawdę sugerowanie się tym, jak wiele kalorii potrzebujemy, oraz jaki procent naszej diety powinno stanowić białko, węglowodany, tłuszcze i inne składniki. Później natomiast do konkretnych potrzeb możemy zacząć dopasowywać produkty które nam smakują. Dobrze jest także sugerować się zasadami zdrowego żywienia. Nie każdą z nich możemy oczywiście wprowadzić w życie, jednak wiele z nich nie sprawi nam większego problemu. Powinniśmy między innymi zrezygnować w całości z krowiego mleka. Na jego miejsce wstawić za to należy jogurty, kefiry czy maślanki, które są już „przerobionymi” produktami mlecznymi i nie szkodzą nam w taki sposób jak szkodzi mleko. Mleko zawiera bowiem składnik zwany kazeiną, której ludzki organizm nie jest w stanie strawić tak, jak trawią mleko krowie cielęta. Nie posiadamy bowiem w swoim organizmie enzymu zwanego podpuszczką, która służy właśnie do trawienia owej kazeiny. Dlatego też mleko nie jest wskazane dla ludzi, co wydaje się z pewnością wielu osobom dziwne, bowiem od wieków nauczyliśmy się traktować ten napój jako zdrowy.

Źródło: http://www.kredance.pl/zdrowe-odzywianie--od-czego-zaczac.html


Czy kiedyś słyszałyście, żeby mleko szkodziło? Ja przyznam się, że nie. Osobiście uwielbiam mleko i często występuje w mojej diecie: owsianki, płatki i inne. Co wy o tym sądzicie, trzeba zmieniać mleko krowie na inne lub jego zamienniki?



 PATT

6 komentarzy:

  1. Ja słyszałam, ale nie sądzę, żeby szkodziło aż w takim stopniu żeby go nie pić. W końcu wielu składników nie trawimy, tylko wydalamy... Ale z ciekawości zapytam koleżanki która studiuje technologię żywienia, bo ja też dużo mleka piję ;) Wolę musli z ciepłym mlekiem, nie wyobrażam sobie, żeby podgrzewać jogurt :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, jak dowiesz się czegoś więcej to daj znać. Z chęcią dowiem się więcej na ten temat. ;)

      Usuń
  2. Też kiedyś coś słyszałam, ze mleko szkodzi. Ja generalnie nie piję go dużo - tylko do kawy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z mlekiem raczej średnio się lubimy :P Od czasu do czasu z płatkami i tylko tyle z naszej znajomości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego co wiem, dorośli ogólnie źle tolerują mleko. Powinno się raczej sięgać po jogurty, maślanki, kefiry itp.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na szczęście nie pije dużo mleka, zresztą mój dietetyk każe mi pić maślanki etc. także wszystko pod kontrolą. Ewentualnie zawsze można przerzucić się na sojowe;)

    OdpowiedzUsuń